lunes, 12 de octubre de 2009

Coca de forner

Esta "coca de forner" o de panadero es una mezcla entre pan y brioix, a mi me gusta mucho la de pan pero esta versión es como un suspiro. Muy fácil y deliciosa.

Ingredientes:
  • 400 gr de harina de fuerza
  • 50 gr de mantequilla a temperatura ambiente a dados
  • 50 gr de azúcar
  • vainilla
  • 1 huevo y una yema
  • 150 cc de leche entera
  • 20 gr de levadura
  • piñones, azúcar y anis
  • 5 gr de sal
Preparación en thermomix

  • Poner la harina en el vaso y programar 10'', v.5
  • Añadir los huevos, la vainilla y la leche con la levadura diluida y programar 15'' v.6 y 3m v.espiga
  • Programar 2m. v.espiga y añadir a intervalos la mantequilla y la sal.
  • Añadir una cucharada de leche fria y programar 1m. v. espiga
Dejarla reposar en un bol untado con aceite 30-40m. Una vez levada, dividir la masa en tres partes, si no se desea hacer las tres cocas se puede congelar la masa y seguir con el proceso una vez descongelada. Estirar la masa a la medida de la bandeja, untarse los dedos con aceite y presionar en la masa, pintar con huevo batido y dejarla reposar hasta que aumente el doble. Empolvarla con los piñores y abundante azúcar y hornearla a 200º durante 12-14m con un cacito con agua en el horno. Cuando salga del horno pulverizar con anís.

Fuente: Escola de cuina Gormand

18 comentarios:

Glòria dijo...

Aquesta coca queda més flonja que la coca de forner de tota la vida, la de pa, que queda més sequeta, oi?.

Fins aviat

ARA dijo...

Si Glòria, queda mes flonjeta, es molt bona, a mi m'agraden totes dues.

Un petó.

Mercè dijo...

Ara quina pinta més rebona que té aquesta coca!! Me l'apunto perquè tant m'agrada la coca de forner com el brioix! ;)
Petons!

La cuina vermella dijo...

Alucinadeta em deixes, aquesta la faig segur, ja que m'entusiasma la coca de forner. Un petó.

la vella carmanyola dijo...

Ara!! no m'ho fasis això!! Quina cocaaaa!!! Em poseu la mel a la boca, al final em tindre de comprar la termomix :(((

Molts tons

ARA dijo...

vermells es bonissima, molt fina.

Ana Ara que treus el tema de la thermomix haig de dir que realmet como máquina amassadora es la millor. M'he comprat una kenwood nova, preciosa, vermella i un del accesoris es el ganxo amasador. Vaig probar fer la massa de la coca amb la máquina nova, i la vaig haver de treure de la kenwood y acabarla a la thermomix. Aixó no vol dir que amb un robot d'aquests no es pugui fer una massa d'aquestes, pero es molt mes engorrós ja que has de estar cada dos per tres parant la màquina per baixar la faina que s'enganxa a les parets, i a mes a mes es mes lenta.

Ahi queda eso.

El cullerot Festuc dijo...

Ara...estas super aplicada!!!! Jo encara no he fet res!!! El gelat de lima em va entusiasmar...que bo, oi??? Avui llàstima que no és tastet...jejeje!!!!
la coca t'ha quedat increible...ara em berenava un tros!!!
Petuents,
Eva.

ARA dijo...

Si Eva, aquest any m'he proposat fer tots els plats que penssin que han de ser bons, de moment n'he fet 4 de sis, está be oi? A veure si em guanyes. La coca bonissima, tinc les altres dos parts de la massa congelada per un altre dia, ahir erem 4 i ens la vem mengar tooooooooota.

Gent jove pa tou dijo...

Mmmmm... quina bona pinta!! Aquesta nosaltres encara no l'hem provada, la tenim pendent de fer.

Gemma dijo...

M'encanta aquesta versió, més flonja que la típica de forner. Me l'apunto!

pityenlacocina dijo...

que preciosidad de coca! ya mehe apuntado la receta con lo que me gustan a mi estos postres, te felicito! besitos desde londres

Ernestina tina777 dijo...

Que coca más apetecible y rica, esta para incarle el diente ya.

Besos.

*Eva* dijo...

però quina pinta més bona que té aquesta coca de forner!
pt!

Dolça dijo...

Ja ho dius bé, deu ser un entremig entre la coca de pa i la coca de brioix, i no tan elaborada com aquesta darrera. Em copio la recepta amb el teu pernís!
PTNTS
Dolça

Dolça dijo...

M'he inspirat en la teva recepta i una miqueta tunejada la penjo al meu bloc, a veure que et sembla?
PTNTS
Dolça

Anónimo dijo...

Fa poc temps que tinc la thermomix i molt sovint vaig mirant receptes per Internet.
T'haig de dir que he fet la coca tal i com especifiques i que m'hs quedat increiblement bonissima!!!!

Moltes gracies per la recepta!!!!

Antonio Hernandez Garcia dijo...

La de vainilla cuantos gramos?.. pq no lo pone, sera una cuchara o media??

Unknown dijo...

Antonio, una cucharadita esta bien, pero tambien va a gusto.